Новини МГУ

Обговорення та перегляд освітніх програм за спеціальністю «Психологія» для бакалаврів і магістрів.

Міжнародний гуманітарний університет завжди працює на випередження часу, враховуючи усі виклики часу. Кожен наш випуск максимально підготовлений під сьогоденні реалії. Саме тому, днями на Факультеті лінгвістики та перекладу на Кафедрі педагогіки та психології у змішаному режимі (онлайн та офлайн) відбулося відкрите засідання кафедри, на якому були присутні науково-педагогічні працівники, викладачі кафедри, стейкхолдери, здобувачі, запрошені гості.

Метою заходу було обговорення та перегляд освітніх програм за спеціальністю «Психологія» для бакалаврів і магістрів.

В обговоренні взяли участь:

- стейкхолдери: директорка Одеського Інклюзивно-ресурсного центру №5, С.О. Герега; директор «Психологічного простору» «ЦДК» А.С. Бортов; директорка «Навчально-оздоровчого центру «ДАО», В.І. Босько; Голова правління ГО «Альянс ментального здоров’я», М.М. Пермяков; президент Асоціації дитячих, сімейних, перинатальних психологів, медиків, педагогів «Психея», Г. Шпатаковська;

- представники академічної спільноти: завідувачка кафедри сімейної та спеціальної педагогіки і психології ПНАУ імені К.Д. Ушинського, кандидат психологічних наук, доцент, Бабчук О.Г.; завідувач кафедри психології Державного торговельно-економічного університету, Миронець С.М.; академік АН ВШ України, генеральний директор Державного закладу «Науково-практичний медичний реабілітаційно-діагностичний центр МОЗ України», президент Громадської організації «Всеукраїнська професійна психіатрична ліга», Панченко О.А.; проректор з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», кандидат психологічних наук, доцент, Кузнєцова О.В.;

- здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності Психологія: Чуяс В., Штурхецька К., Грановська А.;

- здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності Психологія: Абдуллаєв М., Гунія З.;

- представники студентського самоврядування факультету лінгвістики та перекладу: Терзі І., Воронова А., Неділько З.

На зустрічі проаналізували ефективність і якість поточних освітніх програм, здійснили уточнення проєкту освітньої програм на наступний навчальний рік, обговорили питання готовності ОПП до акредитації, також розглянули питання про перегляд компонентів діючих освітньо-професійних програм «Психологія» на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти у відповідності до запитів роботодавців.

Так, А.С. Бортов запропонував додати в ОПП «Психологія» для магістрів ОК «Психологічна реабілітація військових та їх родинам» або ввести в якості модуля в таку ОК, як «Теорія і практика психологічної реабілітації та інклюзивного супроводу». С.О. Герега звернула увагу на необхідність внесення до ОПП для магістрів дисципліни «Психологія розвитку». М.М. Пермяков зазначив, що в ОПП «Психологія» для бакалаврів бажано внести дисципліну «Пропедевтика психіатрії» та додати в якості окремої теми при викладанні дисципліни «Напрями сучасної психотерапії». В.І. Босько запропонувала додати до вибіркових дисциплін в ОПП для магістрів «Позитивну психотерапію».

Щодо оновлення ОПП для бакалаврів були внесені такі пропозиції. Здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, Чуяс В.О. запропонувала збільшити кількість годин на практичні заняття з метою проведення тренінгів та покращення засвоєння професійних навичок.

Бортов А.С. висловив пропозицію доповнити освітні компоненти темами, що враховують специфіку психологічної реабілітації військових з психічними травмами. Пермяков М.М. запропонував об’єднати освітні компоненти «Практикум з загальної психології» та «Загальна психологія» з метою оптимізації навчального процесу.

Представники академічної спільноти наголосили на важливості посилення соціально-психологічних навичок (soft skills) та розширення сучасного теоретичного напряму у вибіркових дисциплінах. Також Панченко О.А. запропонував ввести ОК «Основи психіатрії» замість ОК «Патопсихологія».

Представники студентського самоврядування, Ірина Терзі та Анна Воронова висловили пропозицію щодо розширення баз практики, проведення додаткових тренінгів та воркшопів, спрямованих на розвиток практичних навичок для доповнення теоретичної частини навчання.

Викладачі кафедри педагогіки та психології висловлюють подяку всім членам присутнім за підтримку освітньо-професійних програм і сподіваються на подальшу співпрацю!